Showing posts with label Olskul. Show all posts
Showing posts with label Olskul. Show all posts

Jun 2, 2011

#The Olskul 3

Assalamualaikum.

Kita sambung cerita #The Olskul. Masa ni dah darjah 1. Macam yang aku cakap, mak aku suka pakaikan aku dengan Angah gaun-gaun bagai ni. Dulu kecik-kecik yelah nampak comel (erk,comel ke?) tapi kalau dah beso nampaklah pelik sikit. Lagipun bila aku beso, dah nampak sangat kekurusan aku.


Yang ini kat Sunway Lagoon. Memang jauh beza Sunway sekarang dengan Sunway dulu-dulu.

Setiap kali raya, memang family akan balik Kluang sebab atok belah Mama ada kat Kluang. Yang kiri sekali tu, sepupu kitorang. Just called her, Ain. Tengok, dengan dia-dia sekali dah macam kembar dengan kitorang kan. Dia sebaya dengan Angah and masa ni aku dah umur 8 tahun. Aku memang takde geng ah kalau sepupu sepapat berkumpul. Memang aku paling sulung, kakak sedara abang sedara memang takde ah. Bosan!

Agaknya masa aku darjah 2 ni dah jelas gigi aku dah macam jongang sikit. Hahaha. Actually tak jongang, tapi gusi aku sangat luas. So, kalau ketawa memang disaster lah keadaan muka aku. Haha. So, jangan buat aku ketawa k, buat aku senyum je, jadi muka aku nampaklah cantik sikit :p Kalau nak nyanyi lagu Halimah Jongang kat aku pun boleh, tukar nama jadi Juleha. Sebab Chanhonam rajin nyanyikan aku lagu tuh +_+

May 20, 2011

#The Olskul 2

Assalamualaikum.

Aku dah tunjuk gambar 4 masa baby sampai 2 tahun kan, entri ni pulak 3 tahun sampai 5 tahun. Actually, banyak gambar -gambar masa kecik, tapi malas gila nak scan. Nantilah aku scan and publish bila aku rajin. Mama memang suka amek gambar family, konon-konon nak buat kronologi hidup :) Yelah, benda-benda ni macam ni sebagai kenangan, nanti dah tua-tua tengok balik gambar sendiri tak ke kau dah senyum-senyum, kan. Aku tau, nanti dah tua-tua kita lagi cepat marah-marah, jadi silakan amek gambar family ye. Lebih-lebih lagi sesape yang dah ada anak tu :)

Masa ni umur aku 3 tahun. Gigi memang hancur ah, teruk gila. Dah macam gigi ikan jerung, semua tajam-tajam sebab gigit gula-gula. Tapi masa ni tak nampak lagi gusi aku meluas +_+, kira cun lagi ah keadaan mulut aku. Juleha, sila bersyukur boleh? Ya-ya, baik!

Yang ni masa 4 tahun, terasa macam perempuan sangat bila pakai skirt. Mama memang suka pakaikan anak-anak beliau skirt, lepas tu buat aku dengan Angah macam kembar, that's mean bila gaun aku warna kuning, Angah mesti warna merah. Kalau boots aku warna hitam, Angah pulak warna putih. Aku ada gambar tu, tapi nanti aku masukkan untuk next-next-next entri.

Cantik kan uniform tadika aku, gaun takde lengan. Aku start tadika umur 5 tahun, tapi tadika cina. Tak best duk tadika cina, semua budak cina, aku je melayu, so aku takde kawan. Bila time rehat je, aku sorang-sorang makan mi. Mi tadika tu sedap wey, entah halal ke tak +_+ Ingat lagi masa rehat nak main permainan kat depan kelas, semua budak cina tak bagi aku main sebab aku MELAYU! Cis! Mentang-mentang lah aku takde geng.

Mama memang nak aku masuk tadika cina, mungkin nak aku pandai matematik barangkali, cehhh... Gambar pakai tudung ni pun 5 tahun, pergi mengaji kot. Kalau tak, takkan lah tetiba nak pakai tudung dalam rumah ye dok? You see the word at the bottom of the photo? Ignore it. Yes, please....ignore it.

May 18, 2011

#The Olskul 1

Assalamualaikum.

Terlalu banyak masa terluang bila kita dah jadi penganggur. Tapi memandangkan aku seorang yang sangat baik hati dan mempunyai tahap kerajinan yang tinggi, aku akan memasak, mengemas rumah, menyapu, memberi haiwan peliharaan makan dan yang terbaru aku pergi warung tolong Abah berniaga. Ni pun aku baru balik.

Dah dalam takde apa nak dibuat, aku bongkar-bongkar semula album yang Mama simpan. Sesaja nak tengok gambar-gambar lama, masa kecik-kecik dulu. See, apa yang aku jumpa? Yes, I know I'm cute. (cehhh...)

Kalau aku boleh tau apa yang aku rasa masa aku 4 bulan ni, mesti seronok. Baby-baby dulu manalah kita tau apa-apa. Best je kena dukung, kena usap-belai segala bagai. Aku anak sulung, seriously mesti Abah Mama bangga gila aku lahir kedunia. Hamboi, macam aku tau je :p Ya, sila bersyukur.

Time nih dah setahun, biasanya baby akan jalan start dari 10 bulan ke atas. Baru je aku upload kat Facebook gambar setahun ni, ada pulak makhluk tuhan paling seksi cakap aku macam lelaki. Cis! Takpe-takpe, aku terima sebagai pujian. That's mean aku kuat, gagah. Kau apa tau.

Dah 2 tahun ni ha, peluk-peluk panda, entah siapa punya aku rembat. Aku tak ingat satu hape pun cerita-cerita masa aku kecik-kecik. Blank, memang hitam tak ingat hape. So, takdelah benda nak dicerita kat sini.

Kbai!
Daisypath Happy Birthday tickers