Mar 20, 2011

Gering lagi, lebih teruk

Assalamualaikum

Dah lama sebenarnya aku tak balik Muar, so minggu ni aku decided untuk balik. Kali ni aku balik Muar, satu family telefon aku. Arull yang tak pernah-pernah telefon pun, telefon aku. Bila dah balik, kat depan pagar je Bebot dah jemput. BUT, terkejut sangat-sangat, rupa Bebot dah macam ni.

Nampak tak dia macam mana? Bulu dah gugur, Bebot dah botak dah macam kena luekimia pun ada. Dia dah tak kacak macam dulu. Masa dia sakit kena kencing katak, (about Bebot) dia still chubby kat pipi, gemuk kat perut, kuat main, nakal, degil, etc.


Sekarang dia dah lain gila. Mama and angah cerita,

Bebot dah lama sakit, tapi dah bawak ke klinik. Doktor kata dia kena jangkitan kutu, tu sebab bulu dia gugur. Paru-paru dia pun pecah, tu sebab hidung dia hitam, bukan sebarang hitam, tu darah beku. Mata dia berselaput tahi, itu pun darah. Serius aku bersihkan tahi mata dia tu, kat tisu warna merah.

Sedih kan Bebot jadi macam ni :( Tapi Bebot tetap kuat makan, dia memang pelahap. Sekurang-kurangnya dia masih ada selera makan walaupun dia tahu dia sakit. Dia masih main lari-lari walaupun organ dalaman dia terjejas. Kesian sangat tengok Bebot, tak sampai hati nak tengok dia depan-depan.

Dalam pada Bebot sakit, ada new kitten dalam kotak, anak Comot kot, entahlah. Kucing-kucing senior aku yang bertiga tu - The Three Stooges memang suka kongsi anak. Aku pun pelik. aku bagi nama dia RANGO, sebab aku tertengok movie Rango kat wayang haritu :)

Aku harap sangat Bebot pulih cepat-cepat, dia lah satu-satunya kucing jantan yang aku ada.

Mar 11, 2011

Aura Gemilang

Assalamualaikum

Tak sampai 12 jam dari sekarang aku akan separa merdeka. Dah rasa aura macam cerita Gemilang.

Akulah Cikgu Asma.

'Awak bukanlah orang yang mengundur sebelum mengalah!'

Macam tu ke dialog Cikgu Asma?

Mar 2, 2011

No title

Assalamualaikum

Dah sebulan jugaklah kami takde gambar bersama.


Kalau naik vespa mesti lagi olskul.

Feb 27, 2011

Takde arah di Empire

Assalamualaikum

Hari sabtu lepas, Ima ajak aku pergi jalan-jalan cari pasal, tak tau mana nak pergi, rasa macam takde arah tujuan. Tapi aku ikut je, kalau duduk rumah pun bukan ada siapa, aku sorang je. Dah lepas cari pasal, tup-tup je dah sampai KL. Ceh, konon je tup-tup :p

Siap pergi Jalan TAR, Sogo segala bagai. Last sekali nak balik pun sempat lagi singgah Emperior Subang Jaya. Ni kira second time aku pergi, tempat ni hi-class je, biasalah I budak kampung, pergi jalan TAR je I mampu.




Kan I dah cakap, I tak mampu masuk butik GUESS neh, berdiri kat dinding luar je.

Ha, yang ni mampu masuk. Masuk je, beli tak. Cantik kan bola-bola-api kat siling tu, dah macam candy warna dia.


Kalau dah sampai tingkat atas, lepas tu rasa malas gila nak turun bawah guna eskalator, boleh guna tube slide neh. The World's Longest Indoor Tubeslide ok, jangan memain, kat sini je ado. Aku tak sure la berapa tingkat tinggi tube slide neh, tapi boleh tahan la tingginya. Sekali masuk RM12, hamek kau sekejap je sampai bawah. Kau guna eskalator = free.

Feb 19, 2011

Hidung hitam

Assalamualaikum

Tengok! Bebot saya dah mula main-main, dia nampak seronok walaupun luka belum sembuh sepenuhnya dan hidung kekal hitam :p

p/s: cerita Bebot memang akan diupdate selagi aku tak berpuas hati dengan kesihatan dia.

Daisypath Happy Birthday tickers