Jul 12, 2011

19 hari ke Ramadhan

Assalamualikum

19 hari lagi nak menyambut Ramadhan, InsyaAllah. Tahun ni family aku buat keputusan nak sertai pasar ramadhan. Sebelum-sebelum ni Abah hanya hantar bungkusan nasi ayam kat gerai orang lain, kiranya menumpang la. Tapi kali ni Mama sendiri nak keluarkan modal untuk start berniaga kat pasar ramadhan.

Gambar sekadar hiasan sumber dari Google

Pagi tadi pun Abah dah daftarkan nama dan ambil lesen tapak pasar untuk berniaga dari MDT. Cis rupanya aku kat daerah Tangkak! Tak Muo la gini.

Sepatutnya aku yang kena pergi ambil dan daftarkan nama aku, tapi semalam Abah kata, kalau guna nama aku, nanti aku sendiri kena pergi kursus pengendalian makanan. Tu aku tak kisah sangat ah, setakat pergi dengar ceramah bla bla bla, apalah sangat kan. Tapi yang benda yang akuk tak boleh nak go through ialah INJECTION! OMG, itu aku memang taknak, gua takut oh. Alangkan hujung jari hantu kena titik sebab nak check darah pun gua mengaduh sakit, ni lagi kena inject, fuhhh. Taknak aku. Aku ni kurus gila kot, entah-entah jarum injection lagi panjang dari diameter lengan aku. Baik aku suruh Abah je yang daftarkan nama dia, hihi. Biar Abah yang kena inject, diameter lengan Abah 2 kali ganda lagi besar dari panjang jarum tuh. Mesti Abah takde hal punya kan...

Nampaknya memang takde rezeki aku lagi nak kerja as a QS, berniaga ikut jejak Abah. Argghhh! Takpe-takpe, lepas puasa sambung cari kerja QS lagi.

2 comments:

Lia Hasty said...

zuzu, takpe teruskan mencari kerja qs.
kdg2 rezeki kite mcm2.
tak qs berniaga pun apa salahnya.
aku lama2 bosan kerja qs.
kalau dpt peluang baik aku nak jer.

EK said...

qs? sama dengan akak eila.
anyway! ganti puasa hari ni. 2 days left! ngee ^^,

Daisypath Happy Birthday tickers