Jan 2, 2011

Sepetang di bandar Muar

Assalamualaikum!
Bismillahirrahmanirrahim...

Tak kurang dari 8 jam mungkin, aku dah kena gerak ke Shah Alam untuk habiskan pembelajaran di universiti. Oh! memang satu perkara yang paling haru sekali kalau nak ke Shah Alam. Susah sangat. Bontot jadi berat, hati jadi lekat. Tapi bila dah sampai Shah Alam, aku ok je.

Jadi, petang tadi aku dengan mama+adik jalan-jalan kat Muar. Yelah, last day cuti aku before aku naik semester 6 :( sob...sob...isk...isk.. *sedih. Actually, kami jarang sangat ke bandar kalau nak shoping+jalan-jalan. Kami prefer pergi Melaka, maklumlah, Melaka maju. Kami pun nak maju jugak, ha amek kau kena pergi Melaka baru rasa maju :p Tapi tadi memandangkan abah berniaga, so we decided to hang out in Muar je. Angah pulak takde, she had a date. Mama dah buat list dah apa yang nak dibeli, tapi sampai bandar, haram nak beli barang ikut list. Mesti bajet melimpah ruah punyalah :p



The view in Muar. Banyak lagi bangunan-bangunan lama yang masih tersergam. Tu ha, 1961, mama pun belum lahir. Masa jalan-jalan ternampak booth-booth ni. Inilah uptown Muar. Kehkehkeh, tergelak-gelak nama dia uptown. Uptown ke? Jauh beno rupa dia dengan uptown yang ada kat KL tu. Tapi uptown ni ada every weekend je, weekdays takde. Lagipun kalau bukak hari-hari, rakyat Muar takdelah ramai sangat nak pergi beli barang hari-hari :)


Petang tadi, second time aku pergi, so rembat shawls. But, I heart pashmina only. Sangat suka dengan kain dia, ringan and easy-wear. Shawl lain pun pakai jugak, tapi I'm more to pashmina. Rasa muka elok-cantik-tertarik je :p *perasan.



One piece only RM 10. Selalu sangat tengok orang jual shawl online, harga tinggi sikit, plus postage lagi, tak ke kau dah boleh hambek lagi sehelai?

5 comments:

mama izz + sarip orbit said...

alaaa.. jeles tgk shawl.. kat ipon ni tak tau jual shawl2 mcm ni kat mana.. mama beli online je la walau mahal skit..

juleha.aripen said...

yeke ma. online memang mahal sikit. kat paso malam mesti ada kot ma :)

mama izz + sarip orbit said...

alahai.. nak pegi pasar malam tuh bercinta tapi nak gagahkan jugak diri ni demi shawl cantik2.. hehe

Anazuhud said...

dah tue kalo bukan uptown ape?.oldtown?.boston?.jgn nak merendah2 kan org muar especially para2 peniaga2 nie..mentang2 dah lame duk kl kira bandar2 kecik nih xde klass la ek..:)

juleha.aripen said...

cik/encik anazuhud emo ke. saya tinggal kat muo tu pun dari baby, dari perut mama saya, takde nak emo pun. maaflah terasa ye. selamat berniaga :)

Daisypath Happy Birthday tickers