Jun 14, 2010

Walimatul urus

Hoi! Hoi! Hoi! Pernah dengar tagline tu?

Shahir AF8 punya tagline!
*cebik mulut

Semalam setengah jam kena mengadap Dairiku Shahir di kotak tv. (-_-')

**************************************

Aku sebenarnya bila pergi kenduri kahwin orang, tak kiralah kawan-kawan sendiri ke, kawan-kawan parents aku ke, saudara-mara ke, memang mulut aku akan bercakap. Mata aku melilau cari mana cantik, mana tak kena. Aku tahu itu tak bagus, sangat tak bagus. Sila jangan contohi aku.

Tapi majlis perkahwinan Kak Zaza sangat-sangat menarik perhatian aku, sampai aku rasa takda yang tak kena. Semuanya kena saja kat mata aku. Kira mata aku masa tu mendapat keindahan yang cukup. Tak kurang. Bibir aku senyum-senyum. Kalau nampak muka aku garang tu, maknanya hari panas, takda kaitan dengan persiapan keluarga pengantin yang aku rasa sempurna. Otak aku dah mula berkira-kira, berapalah kos yang diperuntukkan :|

Dari pintu masuk, ada RELA. Sampai pintu rumah, disambut. Sampai pelamin dalam, disambut lagi. Nak pergi makan, air dituang. Bersanding atas pelamin, pelamin atas pentas. Best kan? Nampak Kak Zaza, terus Kak Zaza tanya pasal Encik Aeh. Adeh. (-_-') Semuanya sempurna, macam takda cacat. Goodie bag pun berat weh. Cantik lagi.

Pengantin janganlah cakap, kau tengok tu, berseri-seri.

Selamat Pengantin Baru
Afiq & Eeza


2 comments:

Anonymous said...

hahaha. itu shj karya yg mampu di karang? kui3

Anonymous said...

comey zuzu..