Apr 14, 2015

Budget Trip to Seoul Day 2 Part 2 - Heading to Nami Island

Entry sambungan dari kami tiba di stesen Gapyeong dan amik shuttle bus ke Nami Island.

Kan aku cakap, kalau dah tiba Nami Island, driver bus akan bagitau. So, kita turun kat sini. Ni scenery area tempat kita turun bas. Kot-kotlah ada yang google Nami Island, then Google terkeluarkan belog iols sebagai result pencarian, hamboih.. Maka dapatlah iols secara tidak langsung membantu anda-anda semua ya.

Nampak truss structure tu, itu tempat bungee jumping. Err, tengok pun dah takut.

Ni scenery area sebelah kanan kami. Scenery lah sangat.

Tadaa! Welcome to Nami Island.

Ehh, kejap, kejap. Belum sampai Nami Island ye sebenarnya. Tanah dan pasir Nami Island pun belum.

Posing dulu kat depan kaunter tiket. Hehek.

Ana pulak posing.

Eh ada imigresen. Over tau Nami Island ada imigresen. Entrance ticket counter je sebenarnya. Eh, Juleha awak tidur ke tew..

Zip-wire ke Nami Nami Island. Iols gayat dan tidak mahu menempah peluang-peluang kematian. Iols takut, jadi mari kita naik feri je.

Beli tiket sorang satu yang berharga 6000 won.

Dah naik feri untuk ke Pulau Nami.

Matahri terik tapi uadaranya sejuk gitu. Iols pakai baju 2 lapis.

Terik sampai kerut-kerut dahi dan kembang-kembang hidung.

Ramai sangat yang nak ke Nami Island ni. Padahal kami gerak dari guesthouse pukul 8.00 pagi. Ingatkan pergi pagi-pagi kuranglah orang, rupanya perjalanan ke sini pun dah memakan masa yang lama. Dan ramai jugak kami jumpa orang-orang Malaysia. Macam orang kat belakang Suzie tu, tu orang Malaysia jugak, dia chinese. Kami berbual-bual dan dia bertanyakan tentang how we go here. Then we said by train and shuttle bus. But she just took a taxi worth for 80000 won. Erk, mahal gila. Dan muka dia nampak macam impressed sebab kami just expense about 15800 won only to get here. Heh.

1 comment:

Unknown said...

jeju island dgn nami island mana yang best?