Jun 15, 2010

Wish List

Bila ada masa yang lapang, dan tiba-tiba rasa nak membaca, aku akan membaca. Tapi aku tak suka membaca fakta yang terlalu fakta. Boleh mendatangkan bosan dalam diri, bila bosan mulalah berhenti membaca. Lalu tidur.

Jadi aku pilih untuk membaca ruang-ruang hiburan, blog-blog peribadi, gosip-gosip terkini, dan tak ketinggalan paper Metro. Itu memang tak boleh nak elak, sebab mak aku memang pembaca setia Metro. Kau tahulah, Metro tu cerita tercekik gula pun dia letak muka depan. Dah macam takda berita lebih penting dan terkini kat Malaysia ni dia nak taruk. Takpun cerita-cerita gay, maknyah, seks, dll sewaktu dengannya.

Jadi setiap hari aku akan baca semua sumber yang aku senaraikan tadi, cuma waktunya tak konsisten. Kalau nak baca pagi, pagi. Kalau nak baca malam, malam. Sepanjang pembacaan dan pemerhatian aku terhadap blog-blog peribadi, aku terperasan satu perkara iaitu 'wish list'.

Tak semua blog ada benda tu, mungkin ikut kemahuan pemilik blog tersebut. Ada yang letak wish list tu kat column tepi blog, ada yang ditag untuk menjawab soalan mengenai wish list mereka dan ada yang saja-saja postingkan sebagai entry. Kau pernah nampak tak wish list tu? Title yang diletak adalah berlainan.

Dan barang-barang yang diwishkan itu kadang-kadang beriban jugak harganya. Tak tahulah kalau-kalau dia orang ni wish supaya orang lain yang bagi, ataupun diri sendiri yang bagi hadiah untuk diri sendiri ataupun tunggu jatuh dari langit.

Barang yang selalu diidamkan adalah dari sebesar-besar (harga) kereta, kamera, handphone sehingga sekecil-kecil (bentuk) pendrive dan sesenang-senang dicari, coklat. Coklat pun jadi nak diwishkan, oh! mungkin sedang mengidam sampai tak boleh nak bergerak pergi kedai depan taman untuk beli :| Kalau takpun mungkin coklat yang perlu diimport dari Russia.

Ada satu waktu tu, aku pun ada terfikir, apa yang aku nak. Kau nak apa?






Aku nak jadi isteri.
*mungkin dipengaruhi majlis-majlis kahwin yang semakin berleluasa dan kalangan kawan-kawan yang telah berstatus puan.

5 comments:

pensil warna said...

adoi. jdi isteri? erm... masa xsesuai lg. tp klau nk, tlg la adjust mama ye. :P

juleha.aripen said...

hahahaha, tunggu masa sesuai

pensil warna said...

haha. so wish list ni mmg utk sy. tp sy mpu tunaiknnye. so, plz ckp pd mama tntg pmintaaan anda k? :P

juleha.aripen said...

cehhhhhh

.::.liezza izz.::. said...

wish y plg besa dlm hdup tu..
insyaallah akn smpi wktunye kn..
TUNGGU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pasni msti ko wish nk ank plak kn...
hihihi

Daisypath Happy Birthday tickers