Dec 6, 2010

Awal Muharram

Assalamualaikum!

gambar sumber En. Google

Muharram Safar Rabiulawal Rabiulakhir Jamadilawal Jamadilakhir Rejab Syaaban Ramadhan Syawal Zulkaedah Zulhijjah...

Lagu bulan-bulan Islam ni best kan. Kalau nak ingat nama bulan Islam, nyanyilah lagu ni, confirm lancar. Sama jugak kalau aku nak ingat 25 nama rasul yang kita wajib ingat, mesti nyanyi lagu nabi-nabi yang Raihan nyanyikan tu.

Ok.

Awal Muharram. Majoriti sibuk wish, and then ada selit-selit, apa azam tahun baru ni. Sepanjang 23 tahun aku hidup atas bumi, aku tak pernah pasang azam. Tak tahu nak buat azam macam mana, apa lagi apa yang aku nak azamkan. BUT, azam itu confirmlah perkara-perkara yang membawa faedah dan perkara-perkara ke arah kepositifan. Ok, itu namanya hijrah. Seingat aku, hijrah pun aku tak pernah, (dari sudut mata kasar). Haih, nampak sangat tak bersyukur kan.

Selamat menyambut awal muharram 1432 Hijrah!

No comments:

Daisypath Happy Birthday tickers